Thursday, September 27, 2012

|Cabaran itu dugaan|


Semakin hari semakin banyak dugaan dan ujian yang melanda. tak kira dari aspek peribadimahupun kerja. Semua ni dugaan tuk kita hadapi supaya menjadi lebih matang dan belajar dari kesilapan.

Baru-baru ni, masalah kerja semakin rumit. Kerja yang semakin siap ,akhirnya menjadi kebelakang disebabkan masalah yang bukan dari bidang kami. Bayangkan jika anda sudah siapkan sebuah rumah. Bidang anda cuma "painting", tetapi masalah yang timbul dari batubata, jadi semua terpaksa dibuka,dan kerja anda terpaksa ulang dari 0. Ujian! Ujian!

Tapi bila di selidik, semuanya berasaskan politik. Terutama politik wang yang membuatkan segala "construction" tergendala. Pening2! Semua ni ujian Allah tuk aku hadapi dan rakan sekerjaku hadapi.

Aku selalu nasihat teman2 supaya jangan libatkan masalah peribadi dengan kerja. kalau dicampur pasti satu-satu masalah tidak akan selesai. Ingatlah Allah selalu membantu orang2 yang sabar. Manusia mana yang tak lakukan kesilapan ,mahupun besar atau kecil. Jadi terpulang pada kita untuk hadapi segalanya. Insyaallah, aku akan hadapi semua ini dengan tabah dan sabar.

Semoga Allah temukan aku dengan kebenaran dan redhanya. Takde istilah putus asa dalam mencapai kejayaan. Nak seribu daya, taknak seribu dalih. Doa , usaha dan tawakal jangan putus2.

Adios!

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

MANUSKRIP VITA Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template