Wednesday, October 3, 2012

|Aku Manusia|


Hari ni sudah masuk kali yang keberapa,aku pun tak ingat,dada aku sering sakit2. Ujian yang menimpa semakin hari semakin banyak. Hari ni,dada aku sakit lagi,tapi tetap luaran maintain nampak tak sakit pape. Takkanlah nak tunjuk muka sakit depan pekerja. Kerja yang semakin bertambah betul2 menguji segalanya. 

Dulu pernah juga aku g jumpa doktor tanya tentang sakit2 ni. Tapi jawapan tetap sama ,yang aku sendiri tak pasti. Semoga terhindar dari pape yang tak dikehendaki.

Ada seseorang pernah berkata dengan aku ,yang 70% penyakit dari fikiran minda kita. Mungkin aku terlalu berfikir menyebabkan segalanya berubah. Semoga Allah jadikan sakit ni sebagai penghapus dosa2 kecil aku. Manusia tidak akan sanggup berfikir tentang masalahnya kalau dia rasa dia takpat selesaikan. Ada juga orang yang cuba lupakan masalahnya supaya dia dapat lari dari perasaan gelisahnya akibat masalah. Semoga Allah permudahkan segalanya,aku manusia yang banyak belajar dari kesilapan. kerna apa? Kerna akulah yang bernama Manusia.

Amin~

0 comments:

Related Posts with Thumbnails
 

MANUSKRIP VITA Copyright © 2008 Black Brown Pop Template by Ipiet's Blogger Template